ZARZĄDZANIE EFEKTYWNOŚCIĄ
ZARZĄDZANIE EFEKTYWNOŚCIĄ
Audyt efektywnościowy / organizacyjny
Narzędzie pozwalające na diagnozę efektywności pracy w organizacji oraz funkcjonalności procesów i procedur biznesowych.
Możliwe jest zidentyfikowanie obszarów obniżających efektywność pracy.
Informacje zebrane podczas przeprowadzania audytu służą następnie jako punkt wyjścia do planowania zmian i działań naprawczych.
Audyt kompetencji pracowników
Audyt ma na celu diagnozę poziomu kompetencji pracowników biorących udział w badaniu.
Na bazie obserwacji przygotowany zostaje raport zawierający profil kompetencyjny każdego
Pracownika wraz ze wskazaniem jego mocnych stron oraz obszarów do rozwoju.
Systemy motywacyjne
Jeden z kluczowych elementów zarządzania zasobami ludzkimi, który nie tylko zwiększa zaangażowanie pracowników i wzmacnia ich więź z pracodawcą, lecz także pozwala stworzyć przyjazną atmosferę w zespole i wyróżnić się na tle konkurencji.
Obejmują zarówno elementy płacowe jak i pozapłacowe.
Zarządzanie przez cele / MBO
Jedna z koncepcji zarządzania, polegająca na wyznaczaniu pracownikom precyzyjnych, ambitnych i wzajemnie ze sobą skorelowanych celów biznesowych.
MBO różni się od tradycyjnego zarządzania zadaniowego tym, że z jednej strony precyzyjnie określa stan docelowy, równocześnie nie dookreślając sposobu dojścia do niego.
Technika ta daje duży zakres swobody pracownikom, pozostawiając przestrzeń na ich aktywność i innowacyjność. Pracownicy oceniani są poprzez porównanie efektów ich działań z wcześniej założonymi celami.
Modelowanie struktury organizacyjnej
Modelowanie struktury organizacyjnej jest najczęściej naturalną konsekwencją przeprowadzonego audytu organizacyjnego i sposobem na skorygowanie wykrytych nieprawidłowości.
Badanie opinii i postaw pracowniczych
Jest istotnym elementem prewencji przed utratą cennego dla firmy kapitału jakim są jej pracownicy.
Narastające niezadowolenie pracowników, które nie spotyka się z żadną reakcją ze strony Kierownictwa firmy może być powodem do odejścia z organizacji.